UCZEŃ TRUDNY. PRACA METODĄ KONTRAKTU KRÓTKOTERMINOWEGO.
Szkolenie skierowane do pedagogów, wychowawców i psychologów szkolnych, którzy chcieliby poszerzyć swoje umiejętności towarzyszenia dzieciom w procesie zmiany.
W pracy z uczniem często bazuje się na spisywaniu kontraktu, który ma formę listy zobowiązań i pomysłów na nowe, 'lepsze zachowanie'. I taki kontrakt działa bardzo dobrze, szczególnie w momencie podpisywania, kiedy to podpisujący całym sercem wierzy, że da radę. Później działa już różnie a każdy kolejny kontrakt, często nazywany 'kontraktem ostatniej szansy', działa jeszcze mniej.
Inna strategią jest zakładanie dzieciom z trudnościami w zachowaniu zeszytu, w którym nauczyciel na koniec każdej lekcji parafuje 'zachowanie' lub 'aktywność na lekcji'. To bywa metoda, która krótką drogą prowadzić może do wyuczonej bezradności i prośby ucznia 'niech mi tu pani podpisze, nie wiem za co i co, cokolwiek, żebym już mógł iść na przerwę'.
O CZYM BĘDZIEMY MÓWIĆ NA SZKOLENIU?
- Jak realnie ocenić możliwość zmiany zachowania dziecka?
- Budowanie programu pracy w oparciu o dane z analizy struktury grupy, relacji z nauczycielami, etykiety z jaką dziecko funkcjonuje i jego potrzeb.
- Jak zaplanować motywatory (bez nagród i kar) zwiększające szanse ucznia na sukces?
- Działania wspierające jakie dorośli muszą podjąć żeby program pracy z uczniem był skuteczny?
- Jak pracować z uczniem po nastu kontraktach, który jest już bierny i zniechęcony? Rola dobrej relacji z nauczycielem w procesie zmiany
- Wpływ 'obietnicy poprawy', rozliczania ucznia z niedotrzymania ustaleń i wyciągania konsekwencji w sytuacji niepowodzenia na jego samoocenę, poczucia wpływu na własne zachowanie. I o tym co możemy zaoferować w zamian.
Na szkoleniu będziemy pracować w oparciu o konkretne przypadki dzieci z trudnościami w zachowaniu (obniżona samokontrola, nadimpulsywność, skłonność do wybuchów złości), z obniżoną samooceną, osadzonych w trudnej roli grupowej (np. kozła ofiarnego)
czas trwania 5 h dydaktycznych
koszt 50 zł od osoby
prowadzenie Agnieszka Misiak
Jestem psycholożką dziecięcą i trenerką. Od kilkunastu lat prowadzę konsultacje dla rodziców, którym pomagam w ich codziennych rodzicielskich wyzwaniach. Pokazuję jak wprowadzać zmiany i jak wspierać dzieci przeżywające trudności. Pomagam zrozumieć trudne, dziecięce zachowania i wiążące się z nimi, trudne emocje dorosłych. Współpracuję ze szkołami, przedszkolami i poradniami wspierając nauczycieli i psychologów w obszarze budowania relacji z dziećmi i ich rodzicami.
-
WYWIADÓWKA BEZ PORAŻEK
PLANOWANIE I REALIZACJA WYWIADÓWEK -
PRZYWÓDCA CZY PARTNER
KOMUNIKACJA Z UCZNIEM I ZESPOŁEM KLASOWYM W SYTUACJI KONFLIKTOWEJ -
NIE WIEM JAK TO PANI POWIEDZIEĆ
PRZEKAZYWANIE RODZICOM TRUDNYCH INFORMACJI -
'A JA TEGO PISAŁ NIE BĘDĘ' - PRACA Z TRUDNYM ZACHOWANIEM UCZNIA
AGRESJA, OBNIŻONA SAMOKONTROLA, ZABURZENIA EMOCJONALNE -
WSPÓŁPRACA Z DYSFUNKCYJNĄ RODZINĄ UCZNIA
-
METODA DIALOGU MOTYWUJĄCEGO
PRACA Z TRUDNYM UCZNIEM / NASTOLATKIEM - MOTYWOWANIE DO ZMIANY -
DOGADANA KLASA nowość!
NARZĘDZIA NAUCZYCIELA I WYCHOWAWCY WSPIERAJĄCE BUDOWANIE RELACJI W ZESPOLE KLASOWYM -
WYWIAD Z RODZICEM - O TYM JAK ZADAWAĆ PYTANIA (I JAKIE) nowość!
PODSTAWA DO PLANOWANIA ODDZIAŁYWAŃ DYDAKTYCZNYCH I WYCHOWAWCZO - TERAPEUTYCZNYCH -
NAUCZYCIEL NIE MUSI BYĆ PSYCHOLOGIEM ALE... nowość!
POMOC PSYCHOLOGICZNA W SYTUACJACH TRUDNYCH - UMIEJĘTNOŚCI NAUCZYCIELA -
NIE WIEM JAK Z NIM ROZMAWIAĆ nowość!
JAK WESPRZEĆ RODZICA, KTÓRY NIE 'DOGADUJE SIĘ' Z DORASTAJĄCYM DZIECKIEM -
UWALNIANIE UCZNIA OD ETYKIETY nowość!
DŁUGOTERMINOWA STRATEGIA PRACY WYCHOWAWCZEJ -
WSPIERANIE UMIEJĘTNOŚCI MEDIACYJNYCH UCZNIA nowość!
JAK W CODZIENNYCH KONFLIKTACH, KTÓRYCH DOŚWIADCZA UCZEŃ WSPIERAĆ JEGO SAMODZIELNOŚĆ I POCZUCIE SKUTECZNOŚCI -
JAK NAWIĄZAĆ KONTAKT Z NASTOLETNIM UCZNIEM nowość!