DOGADANA KLASA
NARZĘDZIA NAUCZYCIELA I WYCHOWAWCY WSPIERAJĄCE BUDOWANIE RELACJI W ZESPOLE KLASOWYM
Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w wiedzę na temat struktury grupy jaką jest zespół klasowy i procesów jakie w niej zachodzą oraz w praktyczne umiejętności niezbędne do świadomego wspomagania prawidłowych relacji w klasie. Wychowawca i każdy nauczyciel ma ogromny wpływ na budowanie zespołu klasowego; umiejętności wychowawcze dorosłego przekładają się na metody pracy z dziećmi, które mogą sprzyjać dobremu funkcjonowaniu grupy ale niewłaściwie zastosowane mogą również niekorzystnie wpływać na relacje pomiędzy dziećmi.
Większość omawianych technik dotyczy pracy z grupą w obszarach wymagających od dzieci umiejętności społecznych i trudności jakie przeżywają wszystkie zamknięte grupy (podziały i kłótnie w klasie; odrzucenie, etykietowanie, praca zespołowa, problemy z komunikacją, rywalizacja między dziećmi).
Zakres tematyczny szkolenia:
- rozwiązywanie konfliktów w grupie: jak uczyć dzieci konstruktywnego rozwiązywania sporów, budować ich poczucie skuteczności i... pozycjonować się w roli doradcy a nie sędziego. Przygotowanie rodziców do wspierania rozwoju umiejętności mediacyjnych dzieci.
- efektywna praca w grupie: jak zaplanować, zrealizować i omówić pracę w grupach by zrealizować część merytoryczną i skutecznie budować umiejętności pracy zespołowej
- metoda klasowej debaty: narzędzie pomocne we wspieraniu rozwoju umiejętności komunikacyjnych
- nowe spojrzenie na kontrakt klasowy: jak uczynić z niego dynamiczne i zindywidualizowane narzędzie wspierające radzenie sobie z problemami w klasie (plus najczęściej popełniane błędy w konstruowaniu kontraktu)
- prawidłowe systemy motywujące, które wspomagają indywidualny rozwój, błędy które pogłębiają podział klasy
- uwalnianie od etykiety jako narzędzie pracy wychowawczej i długoterminowa interwencja w pracy z uczniami mocno osadzonymi w określonej roli
czas trwania 5 godzin dydaktycznych
koszt 45 złotych od osoby
min liczba uczestników 15 osób
-
WYWIADÓWKA BEZ PORAŻEK
PLANOWANIE I REALIZACJA WYWIADÓWEK -
PRZYWÓDCA CZY PARTNER
KOMUNIKACJA Z UCZNIEM I ZESPOŁEM KLASOWYM W SYTUACJI KONFLIKTOWEJ -
NIE WIEM JAK TO PANI POWIEDZIEĆ
PRZEKAZYWANIE RODZICOM TRUDNYCH INFORMACJI -
'A JA TEGO PISAŁ NIE BĘDĘ' - PRACA Z TRUDNYM ZACHOWANIEM UCZNIA
AGRESJA, OBNIŻONA SAMOKONTROLA, ZABURZENIA EMOCJONALNE -
WSPÓŁPRACA Z DYSFUNKCYJNĄ RODZINĄ UCZNIA
-
METODA DIALOGU MOTYWUJĄCEGO
PRACA Z TRUDNYM UCZNIEM / NASTOLATKIEM - MOTYWOWANIE DO ZMIANY -
WYWIAD Z RODZICEM - O TYM JAK ZADAWAĆ PYTANIA (I JAKIE) nowość!
PODSTAWA DO PLANOWANIA ODDZIAŁYWAŃ DYDAKTYCZNYCH I WYCHOWAWCZO - TERAPEUTYCZNYCH -
NAUCZYCIEL NIE MUSI BYĆ PSYCHOLOGIEM ALE... nowość!
POMOC PSYCHOLOGICZNA W SYTUACJACH TRUDNYCH - UMIEJĘTNOŚCI NAUCZYCIELA -
NIE WIEM JAK Z NIM ROZMAWIAĆ nowość!
JAK WESPRZEĆ RODZICA, KTÓRY NIE 'DOGADUJE SIĘ' Z DORASTAJĄCYM DZIECKIEM -
UWALNIANIE UCZNIA OD ETYKIETY nowość!
DŁUGOTERMINOWA STRATEGIA PRACY WYCHOWAWCZEJ -
WSPIERANIE UMIEJĘTNOŚCI MEDIACYJNYCH UCZNIA nowość!
JAK W CODZIENNYCH KONFLIKTACH, KTÓRYCH DOŚWIADCZA UCZEŃ WSPIERAĆ JEGO SAMODZIELNOŚĆ I POCZUCIE SKUTECZNOŚCI -
JAK NAWIĄZAĆ KONTAKT Z NASTOLETNIM UCZNIEM nowość!
-
UCZEŃ TRUDNY. PRACA METODĄ KONTRAKTU KRÓTKOTERMINOWEGO.