WSPÓŁPRACA Z DYSFUNKCYJNĄ RODZINĄ UCZNIA
Celem szkolenia jest wyposażenie nauczycieli w wiedzę i umiejętności niezbędne do nawiązania relacji i efektywnej współpracy z uczniem i jego rodzicami, którzy jako rodzina doświadczają trudności uniemożliwiających zdrowe funkcjonowanie - takich jak uzależnienie / współuzależnienie, przemoc czy też przewlekła choroba.
Nie jest sztuką porozumieć się z rodziną zaangażowaną i zmotywowaną. Jako nauczyciel i wychowawca musisz wiedzieć jak porozumieć się z każdą rodziną.
- Zaburzenia komunikacji w rodzinie dysfunkcyjnej - jak radzić sobie z nimi w relacji z uczniem i rodzicami; jak skutecznie modelować konstruktywną komunikację
- Psychologiczne mechanizmy funkcjonowania dziecka z rodziny z problemem przemocy - jak je interpretować i rozbrajać, by unikać eskalacji spirali agresji w szkole w relacji z nauczycielami i uczniami
- Psychologiczne mechanizmy funkcjonowania osób współuzależnionych - strategie współpracy z dziećmi i rodzicami z rodzin, w których jednego z członków dotyczy problem uzależnienia
- Opór i brak motywacji do współpracy - skuteczne strategie wzmacniania motywacji do zmiany zachowań uczniów i rodziców
- Mechanizmy obronne dzieci z rodzin dysfunkcyjnych - diagnoza i adekwatne stosowanie oddziaływań korekcyjnych
czas trwania 5 godzin dydaktycznych
koszt 45 zł od osoby
liczba uczestników min. 14 osób
-
WYWIADÓWKA BEZ PORAŻEK
PLANOWANIE I REALIZACJA WYWIADÓWEK -
PRZYWÓDCA CZY PARTNER
KOMUNIKACJA Z UCZNIEM I ZESPOŁEM KLASOWYM W SYTUACJI KONFLIKTOWEJ -
NIE WIEM JAK TO PANI POWIEDZIEĆ
PRZEKAZYWANIE RODZICOM TRUDNYCH INFORMACJI -
'A JA TEGO PISAŁ NIE BĘDĘ' - PRACA Z TRUDNYM ZACHOWANIEM UCZNIA
AGRESJA, OBNIŻONA SAMOKONTROLA, ZABURZENIA EMOCJONALNE -
METODA DIALOGU MOTYWUJĄCEGO
PRACA Z TRUDNYM UCZNIEM / NASTOLATKIEM - MOTYWOWANIE DO ZMIANY -
DOGADANA KLASA nowość!
NARZĘDZIA NAUCZYCIELA I WYCHOWAWCY WSPIERAJĄCE BUDOWANIE RELACJI W ZESPOLE KLASOWYM -
WYWIAD Z RODZICEM - O TYM JAK ZADAWAĆ PYTANIA (I JAKIE) nowość!
PODSTAWA DO PLANOWANIA ODDZIAŁYWAŃ DYDAKTYCZNYCH I WYCHOWAWCZO - TERAPEUTYCZNYCH -
NAUCZYCIEL NIE MUSI BYĆ PSYCHOLOGIEM ALE... nowość!
POMOC PSYCHOLOGICZNA W SYTUACJACH TRUDNYCH - UMIEJĘTNOŚCI NAUCZYCIELA -
NIE WIEM JAK Z NIM ROZMAWIAĆ nowość!
JAK WESPRZEĆ RODZICA, KTÓRY NIE 'DOGADUJE SIĘ' Z DORASTAJĄCYM DZIECKIEM -
UWALNIANIE UCZNIA OD ETYKIETY nowość!
DŁUGOTERMINOWA STRATEGIA PRACY WYCHOWAWCZEJ -
WSPIERANIE UMIEJĘTNOŚCI MEDIACYJNYCH UCZNIA nowość!
JAK W CODZIENNYCH KONFLIKTACH, KTÓRYCH DOŚWIADCZA UCZEŃ WSPIERAĆ JEGO SAMODZIELNOŚĆ I POCZUCIE SKUTECZNOŚCI -
JAK NAWIĄZAĆ KONTAKT Z NASTOLETNIM UCZNIEM nowość!
-
UCZEŃ TRUDNY. PRACA METODĄ KONTRAKTU KRÓTKOTERMINOWEGO.