NIE WIEM JAK TO PANI POWIEDZIEĆ
PRZEKAZYWANIE RODZICOM TRUDNYCH INFORMACJI
Współpraca na płaszczyźnie szkoła - dom opiera się wymianie informacji, które często są bardzo trudne zarówno dla przekazującego je nauczyciela, jak i dla rodzica konfrontującego się ze swoim wyobrażeniem o dziecku.
Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w procedury, które pozwolą (bez obaw o niedopełnienie obowiązków lub przekroczenie granic) zaplanować indywidualne spotkanie z rodzicem.
Rozmowa z opiekunem dziecka o...
- trudnym zachowaniu dziecka
- niepokojących objawach (często wymagających konsultacji ze specjalistą) i o tym jak wspierać rodzica w rozpoczęciu tej drogi
- słabych wynikach w nauce
- trudnościach w kontaktach z rówieśnikami
...jest trudna, ale nie musi prowadzić do konfliktu, niszczyć relacji z rodzicem.
Wazne żeby wiedzieć jak sobie radzić z mechanizmem zaprzeczania, obronną reakcją polegającą na przerzucaniu uwagi na inne problemy, rozmywaniu tematu i sytuacją, w której rodzic ... płacze lub po raz kolejny 'przyjmuje do wiadomości'. Każdy nauczyciel musi wiedzieć jak rozmawiać z rodzciem, żeby nie budować relacji opartej na wzbudzaniu poczucia winy u rodzica.
Czas trwania 3 -4 godziny dydaktyczne
Koszt 40 złotych od osoby
Liczba uczestników minimum 15 osób
Szkolenia poza Łodzią wyceniane są indywidualnie.
Wszyscy uczestnicy otrzymują certyfikat uczestnictwa oraz profesjonalne materiały szkoleniowe.
-
WYWIADÓWKA BEZ PORAŻEK
PLANOWANIE I REALIZACJA WYWIADÓWEK -
PRZYWÓDCA CZY PARTNER
KOMUNIKACJA Z UCZNIEM I ZESPOŁEM KLASOWYM W SYTUACJI KONFLIKTOWEJ -
'A JA TEGO PISAŁ NIE BĘDĘ' - PRACA Z TRUDNYM ZACHOWANIEM UCZNIA
AGRESJA, OBNIŻONA SAMOKONTROLA, ZABURZENIA EMOCJONALNE -
WSPÓŁPRACA Z DYSFUNKCYJNĄ RODZINĄ UCZNIA
-
METODA DIALOGU MOTYWUJĄCEGO
PRACA Z TRUDNYM UCZNIEM / NASTOLATKIEM - MOTYWOWANIE DO ZMIANY -
DOGADANA KLASA nowość!
NARZĘDZIA NAUCZYCIELA I WYCHOWAWCY WSPIERAJĄCE BUDOWANIE RELACJI W ZESPOLE KLASOWYM -
WYWIAD Z RODZICEM - O TYM JAK ZADAWAĆ PYTANIA (I JAKIE) nowość!
PODSTAWA DO PLANOWANIA ODDZIAŁYWAŃ DYDAKTYCZNYCH I WYCHOWAWCZO - TERAPEUTYCZNYCH -
NAUCZYCIEL NIE MUSI BYĆ PSYCHOLOGIEM ALE... nowość!
POMOC PSYCHOLOGICZNA W SYTUACJACH TRUDNYCH - UMIEJĘTNOŚCI NAUCZYCIELA -
NIE WIEM JAK Z NIM ROZMAWIAĆ nowość!
JAK WESPRZEĆ RODZICA, KTÓRY NIE 'DOGADUJE SIĘ' Z DORASTAJĄCYM DZIECKIEM -
UWALNIANIE UCZNIA OD ETYKIETY nowość!
DŁUGOTERMINOWA STRATEGIA PRACY WYCHOWAWCZEJ -
WSPIERANIE UMIEJĘTNOŚCI MEDIACYJNYCH UCZNIA nowość!
JAK W CODZIENNYCH KONFLIKTACH, KTÓRYCH DOŚWIADCZA UCZEŃ WSPIERAĆ JEGO SAMODZIELNOŚĆ I POCZUCIE SKUTECZNOŚCI -
JAK NAWIĄZAĆ KONTAKT Z NASTOLETNIM UCZNIEM nowość!
-
UCZEŃ TRUDNY. PRACA METODĄ KONTRAKTU KRÓTKOTERMINOWEGO.