NIE WIEM JAK Z NIM ROZMAWIAĆ
JAK WESPRZEĆ RODZICA, KTÓRY NIE 'DOGADUJE SIĘ' Z DORASTAJĄCYM DZIECKIEM
Rodzice często proszą wychowawcę lub nauczyciela, z którym mają dobry kontakt o wsparcie w obszarze 'dogadania się z własnym dzieckiem', pytają jak i czy rozmawiać o trudnych sprawach dotyczących używek czy też bezpieczeństwa w Internecie. Ważne żeby udzielając odpowiedzi posługiwać się skutecznymi i sprawdzonymi narzędziami komunikacji z dorastającym dzieckiem a nie intuicją. Są określone zasady i sposoby, które pozwolą rodzicowi uniknąć błędów a jednocześnie zbudują możliwość sensownej rozmowy, która nie będzie oparta na poradach, szantażu czy też moralizowaniu. Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w narzędzia, które ułatwią wsparcie rodziców uczniów w trakcie indywidualnej rozmowy lub w formie krótkiego szkolenia podczas wywiadówki.
- Jak rozmawiać na temat używek i wyjść poza schemat 'tylko żadnego alkoholu, pamiętaj!' : zabraniać? przestrzegać? jak pokazać zagrożenie? jak pokazać troskę i lęk o dziecko
- Negocjacje z nastolatkiem; jak wychodzić poza sztywne nakazy i dopasowac granice do wieku dziecka
- „Świat się zmienił" - czyli o tym jak pomóc rodzicom nastolatków nadążać za dynamicznymi zmianami społecznych norm i wzorców zachowania
czas trwania 4 godziny dydaktyczne
koszt 40 złotych od osoby
liczba uczestników min 15 osób
-
WYWIADÓWKA BEZ PORAŻEK
PLANOWANIE I REALIZACJA WYWIADÓWEK -
PRZYWÓDCA CZY PARTNER
KOMUNIKACJA Z UCZNIEM I ZESPOŁEM KLASOWYM W SYTUACJI KONFLIKTOWEJ -
NIE WIEM JAK TO PANI POWIEDZIEĆ
PRZEKAZYWANIE RODZICOM TRUDNYCH INFORMACJI -
'A JA TEGO PISAŁ NIE BĘDĘ' - PRACA Z TRUDNYM ZACHOWANIEM UCZNIA
AGRESJA, OBNIŻONA SAMOKONTROLA, ZABURZENIA EMOCJONALNE -
WSPÓŁPRACA Z DYSFUNKCYJNĄ RODZINĄ UCZNIA
-
METODA DIALOGU MOTYWUJĄCEGO
PRACA Z TRUDNYM UCZNIEM / NASTOLATKIEM - MOTYWOWANIE DO ZMIANY -
DOGADANA KLASA nowość!
NARZĘDZIA NAUCZYCIELA I WYCHOWAWCY WSPIERAJĄCE BUDOWANIE RELACJI W ZESPOLE KLASOWYM -
WYWIAD Z RODZICEM - O TYM JAK ZADAWAĆ PYTANIA (I JAKIE) nowość!
PODSTAWA DO PLANOWANIA ODDZIAŁYWAŃ DYDAKTYCZNYCH I WYCHOWAWCZO - TERAPEUTYCZNYCH -
NAUCZYCIEL NIE MUSI BYĆ PSYCHOLOGIEM ALE... nowość!
POMOC PSYCHOLOGICZNA W SYTUACJACH TRUDNYCH - UMIEJĘTNOŚCI NAUCZYCIELA -
UWALNIANIE UCZNIA OD ETYKIETY nowość!
DŁUGOTERMINOWA STRATEGIA PRACY WYCHOWAWCZEJ -
WSPIERANIE UMIEJĘTNOŚCI MEDIACYJNYCH UCZNIA nowość!
JAK W CODZIENNYCH KONFLIKTACH, KTÓRYCH DOŚWIADCZA UCZEŃ WSPIERAĆ JEGO SAMODZIELNOŚĆ I POCZUCIE SKUTECZNOŚCI -
JAK NAWIĄZAĆ KONTAKT Z NASTOLETNIM UCZNIEM nowość!
-
UCZEŃ TRUDNY. PRACA METODĄ KONTRAKTU KRÓTKOTERMINOWEGO.