WYWIAD Z RODZICEM - O TYM JAK ZADAWAĆ PYTANIA (I JAKIE)
PODSTAWA DO PLANOWANIA ODDZIAŁYWAŃ DYDAKTYCZNYCH I WYCHOWAWCZO - TERAPEUTYCZNYCH
Każdy wychowawca musi wiedzieć jak przeprowadzić wywiad z rodzicem na temat funkcjonowania dziecka: jego zasobów, trudności, prezentowanych objawów, wypróbowanych metod, które ułatwiają lub utrudniają współpracę z dzieckiem. Nie jest to zwykła rozmowa ani zwykła konstrukcja pytania, niezwykle ważne jest żeby nie zadawać pytań oceniających, sugerujących a przede wszystkim przekraczających granice uprawnień nauczyciela. Ważne też żeby wiedzieć o jakie obszary warto pytać bo przełożą się na wiedzę, którą można wykorzystać na terenie placówki, a jakie pytania będą niewnoszące lub konfliktogenne. Wersja szkolenia dla nauczycieli nauczania przedszkolnego TUATJ
-
Jak budować wspólny front w rozmowie z rodzicem, poczucie przymierza, którego celem jest pomóc dziecku a nie ocena kompetencji wychowawczych rodzica.
- "Jakie pytanie - taka odpowiedź" - czyli o tym, jak „nie strzelać sobie w stopę" podczas rozmowy z rodzicem
- „Wiem, że nadal nic nie wiem..." - czyli jak nie dopuścić do „bezowocnego końca"
- „A o to chyba pytać nie wypada" - czyli jak zadawać pytania o „tematy tabu", a może jednak o pewne sprawy nie pytać w ogóle.
- „Co to znaczy, gdy rodzic mówi mi, że ..." - jak z fragmentów budować całość historii rozwoju dziecka
- „A komunikacja słowna to tylko część sukcesu" - o roli komunikatów pozawerbalnych w codziennych i sformalizowanych rozmowach z rodzicami.
czas trwania 4 godziny dydaktyczne
liczba uczestników min 15 osób
koszt 40 zł od osoby
Szkolenia poza Łodzią wyceniane są indywidualnie.
-
WYWIADÓWKA BEZ PORAŻEK
PLANOWANIE I REALIZACJA WYWIADÓWEK -
PRZYWÓDCA CZY PARTNER
KOMUNIKACJA Z UCZNIEM I ZESPOŁEM KLASOWYM W SYTUACJI KONFLIKTOWEJ -
NIE WIEM JAK TO PANI POWIEDZIEĆ
PRZEKAZYWANIE RODZICOM TRUDNYCH INFORMACJI -
'A JA TEGO PISAŁ NIE BĘDĘ' - PRACA Z TRUDNYM ZACHOWANIEM UCZNIA
AGRESJA, OBNIŻONA SAMOKONTROLA, ZABURZENIA EMOCJONALNE -
WSPÓŁPRACA Z DYSFUNKCYJNĄ RODZINĄ UCZNIA
-
METODA DIALOGU MOTYWUJĄCEGO
PRACA Z TRUDNYM UCZNIEM / NASTOLATKIEM - MOTYWOWANIE DO ZMIANY -
DOGADANA KLASA nowość!
NARZĘDZIA NAUCZYCIELA I WYCHOWAWCY WSPIERAJĄCE BUDOWANIE RELACJI W ZESPOLE KLASOWYM -
NAUCZYCIEL NIE MUSI BYĆ PSYCHOLOGIEM ALE... nowość!
POMOC PSYCHOLOGICZNA W SYTUACJACH TRUDNYCH - UMIEJĘTNOŚCI NAUCZYCIELA -
NIE WIEM JAK Z NIM ROZMAWIAĆ nowość!
JAK WESPRZEĆ RODZICA, KTÓRY NIE 'DOGADUJE SIĘ' Z DORASTAJĄCYM DZIECKIEM -
UWALNIANIE UCZNIA OD ETYKIETY nowość!
DŁUGOTERMINOWA STRATEGIA PRACY WYCHOWAWCZEJ -
WSPIERANIE UMIEJĘTNOŚCI MEDIACYJNYCH UCZNIA nowość!
JAK W CODZIENNYCH KONFLIKTACH, KTÓRYCH DOŚWIADCZA UCZEŃ WSPIERAĆ JEGO SAMODZIELNOŚĆ I POCZUCIE SKUTECZNOŚCI -
JAK NAWIĄZAĆ KONTAKT Z NASTOLETNIM UCZNIEM nowość!
-
UCZEŃ TRUDNY. PRACA METODĄ KONTRAKTU KRÓTKOTERMINOWEGO.