UWALNIANIE UCZNIA OD ETYKIETY
DŁUGOTERMINOWA STRATEGIA PRACY WYCHOWAWCZEJ
W każdym zespole klasowym funkcjonują uczniowie, którzy są zamknięci w określonej roli - zdefiniowani precyzyjną etykietą. Kiedy pomyślimy: mądraliński, niegrzeczny, agresywny, głupi czy też kujon, lizus - z łatwością przywołujemy nazwisko, które kojarzymy z danym przymiotnikiem. Kłopot w tym, że ten przymiotnik bardzo ogranicza rozwój dziecka; elastyczność i adekwatność zachowania, nabywanie umiejętności społecznych i budowanie relacji - odbywa się zawsze przez pryzmat etykiety. Kto chciałby przyjaźnić się z głupkiem, a kto zabierze na wycieczkę agresywnego prowokatora? Jednym z trudniejszych i ważniejszych zadań wychowawcy oraz nauczyciela jest wspieranie ucznia w procesie uwalniania się od etykiety. Wyjście z roli nieuka czy pupilka pani jest dla wielu dzieci pierwszą szansą na funkcjonowanie adekwatne do ich możliwości.
- kiedy etykieta jest wynikiem okoliczności lub systemu rodzinnego i nie ma nic wspólnego z dzieckiem
- działania otoczenia, które utrwalają etykietę
- trudności z wprowadzeniem zmiany - praca z oporem
- zmiana roli jako długoterminowa interwencja wychowawcza w pracy z uczniem
- współpraca z rodzicami nad wprowadzeniem zmiany w domu
czas trwania 4 godziny dydaktyczne
koszt 40 złotych od osoby
liczba uczestników min 15 osób
-
WYWIADÓWKA BEZ PORAŻEK
PLANOWANIE I REALIZACJA WYWIADÓWEK -
PRZYWÓDCA CZY PARTNER
KOMUNIKACJA Z UCZNIEM I ZESPOŁEM KLASOWYM W SYTUACJI KONFLIKTOWEJ -
NIE WIEM JAK TO PANI POWIEDZIEĆ
PRZEKAZYWANIE RODZICOM TRUDNYCH INFORMACJI -
'A JA TEGO PISAŁ NIE BĘDĘ' - PRACA Z TRUDNYM ZACHOWANIEM UCZNIA
AGRESJA, OBNIŻONA SAMOKONTROLA, ZABURZENIA EMOCJONALNE -
WSPÓŁPRACA Z DYSFUNKCYJNĄ RODZINĄ UCZNIA
-
METODA DIALOGU MOTYWUJĄCEGO
PRACA Z TRUDNYM UCZNIEM / NASTOLATKIEM - MOTYWOWANIE DO ZMIANY -
DOGADANA KLASA nowość!
NARZĘDZIA NAUCZYCIELA I WYCHOWAWCY WSPIERAJĄCE BUDOWANIE RELACJI W ZESPOLE KLASOWYM -
WYWIAD Z RODZICEM - O TYM JAK ZADAWAĆ PYTANIA (I JAKIE) nowość!
PODSTAWA DO PLANOWANIA ODDZIAŁYWAŃ DYDAKTYCZNYCH I WYCHOWAWCZO - TERAPEUTYCZNYCH -
NAUCZYCIEL NIE MUSI BYĆ PSYCHOLOGIEM ALE... nowość!
POMOC PSYCHOLOGICZNA W SYTUACJACH TRUDNYCH - UMIEJĘTNOŚCI NAUCZYCIELA -
NIE WIEM JAK Z NIM ROZMAWIAĆ nowość!
JAK WESPRZEĆ RODZICA, KTÓRY NIE 'DOGADUJE SIĘ' Z DORASTAJĄCYM DZIECKIEM -
WSPIERANIE UMIEJĘTNOŚCI MEDIACYJNYCH UCZNIA nowość!
JAK W CODZIENNYCH KONFLIKTACH, KTÓRYCH DOŚWIADCZA UCZEŃ WSPIERAĆ JEGO SAMODZIELNOŚĆ I POCZUCIE SKUTECZNOŚCI -
JAK NAWIĄZAĆ KONTAKT Z NASTOLETNIM UCZNIEM nowość!
-
UCZEŃ TRUDNY. PRACA METODĄ KONTRAKTU KRÓTKOTERMINOWEGO.