METODA DIALOGU MOTYWUJĄCEGO
PRACA Z TRUDNYM UCZNIEM / NASTOLATKIEM - MOTYWOWANIE DO ZMIANY
Często w pracy dydaktycznej i wychowawczej spotykamy zbuntowanych uczniów - wagarujących, eksperymentujących z alkoholem lub innymi środkami psychoaktywnymi, niezmotywowanych do nauki i do współpracy z nauczycielem. Próby nawiązania relacji z takim uczniem często kończą się poczuciem frustracji i bezsilności ze strony nauczyciela, brakiem zmiany ze strony ucznia oraz eskalacją wzajemnej mniej lub bardziej kamuflowanej agresji.
Celem tego szkolenia jest dostarczenie Państwu wiedzy i umiejętności praktycznych pomocnych w codziennej pracy z takim uczniem. Metoda dialogu motywującego uczy jak stopniowo, etapowo budować relację i możliwość zmiany. Zajęcia prowadzone są metodą warsztatową z wykorzystaniem konkretnych przypadków z codziennej pracy uczestników szkolenia.
zakres merytoryczny:
- Nie walcz z oporem, ale go wykorzystaj - strategie pracy z nastawionym negatywnie uczniem
- Rozpoznanie etapu gotowości do zmiany - narzędzia diagnostyczne i adekwatne strategie zaradcze
- Jak pomóc nastolatkowi rozpoznać swój klucz motywacyjny - metoda bilansu decyzyjnego
- Ważne co mówisz, ale przede wszystkim jak mówisz - podstawowe zasady empatycznego kontaktu uwzględniające specyfikę rozwoju psychospołecznego nastolatków
czas trwania 5 godzin dydaktycznych
koszt 50 zł od osoby
liczba uczestników min. 14 osób
-
WYWIADÓWKA BEZ PORAŻEK
PLANOWANIE I REALIZACJA WYWIADÓWEK -
PRZYWÓDCA CZY PARTNER
KOMUNIKACJA Z UCZNIEM I ZESPOŁEM KLASOWYM W SYTUACJI KONFLIKTOWEJ -
NIE WIEM JAK TO PANI POWIEDZIEĆ
PRZEKAZYWANIE RODZICOM TRUDNYCH INFORMACJI -
'A JA TEGO PISAŁ NIE BĘDĘ' - PRACA Z TRUDNYM ZACHOWANIEM UCZNIA
AGRESJA, OBNIŻONA SAMOKONTROLA, ZABURZENIA EMOCJONALNE -
WSPÓŁPRACA Z DYSFUNKCYJNĄ RODZINĄ UCZNIA
-
DOGADANA KLASA nowość!
NARZĘDZIA NAUCZYCIELA I WYCHOWAWCY WSPIERAJĄCE BUDOWANIE RELACJI W ZESPOLE KLASOWYM -
WYWIAD Z RODZICEM - O TYM JAK ZADAWAĆ PYTANIA (I JAKIE) nowość!
PODSTAWA DO PLANOWANIA ODDZIAŁYWAŃ DYDAKTYCZNYCH I WYCHOWAWCZO - TERAPEUTYCZNYCH -
NAUCZYCIEL NIE MUSI BYĆ PSYCHOLOGIEM ALE... nowość!
POMOC PSYCHOLOGICZNA W SYTUACJACH TRUDNYCH - UMIEJĘTNOŚCI NAUCZYCIELA -
NIE WIEM JAK Z NIM ROZMAWIAĆ nowość!
JAK WESPRZEĆ RODZICA, KTÓRY NIE 'DOGADUJE SIĘ' Z DORASTAJĄCYM DZIECKIEM -
UWALNIANIE UCZNIA OD ETYKIETY nowość!
DŁUGOTERMINOWA STRATEGIA PRACY WYCHOWAWCZEJ -
WSPIERANIE UMIEJĘTNOŚCI MEDIACYJNYCH UCZNIA nowość!
JAK W CODZIENNYCH KONFLIKTACH, KTÓRYCH DOŚWIADCZA UCZEŃ WSPIERAĆ JEGO SAMODZIELNOŚĆ I POCZUCIE SKUTECZNOŚCI -
JAK NAWIĄZAĆ KONTAKT Z NASTOLETNIM UCZNIEM nowość!
-
UCZEŃ TRUDNY. PRACA METODĄ KONTRAKTU KRÓTKOTERMINOWEGO.