PRZYWÓDCA CZY PARTNER
KOMUNIKACJA Z UCZNIEM I ZESPOŁEM KLASOWYM W SYTUACJI KONFLIKTOWEJ
Celem szkolenia jest przygotowanie do skutecznego rozwiązywania sytuacji konfliktowych z uczniem w okresie dojrzewania, który prezentuje szereg zachowań opozycyjnych i prowokacyjnych. Uczestnicy dowiedzą się jak budować autorytet w relacji z nastolatkiem, który ma zawsze 'grupę wsparcia' w postaci ... 30 innych nastolatków, jak redukować konflikt skracając wymianę zdań i pozostając w roli dorosłego, który ma modelować umiejętności społeczne.
zakres merytoryczny
- radzenie sobie z prowokacją słowną i ostentacyjną postawą lekceważącą - 'za chwilę tu usnę...'
- merytoryczna wymiana zdań z uczniem prowokującym - 'a ja wcale nic nie żuję chyba się pani zdaje...'
- konflikt z uczniem na forum zespołu klasowego - 'nie będzie mi pani rozkazywać'
- strategie pracy z opozycyjnością nastolatków - wydawanie poleceń, praca z oporem ucznia
- procedura skutecznej rozmowy interwencyjnej z uczniem - jak omówić konflikt bez moralizowania i prawienia kazań
- komunikacja, która buduje autorytet - dyscyplinowanie, upominanie i dbanie o zasady bez przekraczania granic
- rozwiązywanie konfliktów między uczniami - błędy jakich należy unikać, praca z grupą, w której jest kozioł ofiarny, zasady pracy z konfliktem, w który zaangażowana jest większa grupa uczniów
Czas trwania 5 godzin dydaktycznych
Koszt 50 złotych od osoby
Liczba uczestników min. 14 osób
Wszyscy uczestnicy otrzymują certyfikat uczestnictwa w szkoleniu oraz profesjonalne materiały szkoleniowe.
-
WYWIADÓWKA BEZ PORAŻEK
PLANOWANIE I REALIZACJA WYWIADÓWEK -
NIE WIEM JAK TO PANI POWIEDZIEĆ
PRZEKAZYWANIE RODZICOM TRUDNYCH INFORMACJI -
'A JA TEGO PISAŁ NIE BĘDĘ' - PRACA Z TRUDNYM ZACHOWANIEM UCZNIA
AGRESJA, OBNIŻONA SAMOKONTROLA, ZABURZENIA EMOCJONALNE -
WSPÓŁPRACA Z DYSFUNKCYJNĄ RODZINĄ UCZNIA
-
METODA DIALOGU MOTYWUJĄCEGO
PRACA Z TRUDNYM UCZNIEM / NASTOLATKIEM - MOTYWOWANIE DO ZMIANY -
DOGADANA KLASA nowość!
NARZĘDZIA NAUCZYCIELA I WYCHOWAWCY WSPIERAJĄCE BUDOWANIE RELACJI W ZESPOLE KLASOWYM -
WYWIAD Z RODZICEM - O TYM JAK ZADAWAĆ PYTANIA (I JAKIE) nowość!
PODSTAWA DO PLANOWANIA ODDZIAŁYWAŃ DYDAKTYCZNYCH I WYCHOWAWCZO - TERAPEUTYCZNYCH -
NAUCZYCIEL NIE MUSI BYĆ PSYCHOLOGIEM ALE... nowość!
POMOC PSYCHOLOGICZNA W SYTUACJACH TRUDNYCH - UMIEJĘTNOŚCI NAUCZYCIELA -
NIE WIEM JAK Z NIM ROZMAWIAĆ nowość!
JAK WESPRZEĆ RODZICA, KTÓRY NIE 'DOGADUJE SIĘ' Z DORASTAJĄCYM DZIECKIEM -
UWALNIANIE UCZNIA OD ETYKIETY nowość!
DŁUGOTERMINOWA STRATEGIA PRACY WYCHOWAWCZEJ -
WSPIERANIE UMIEJĘTNOŚCI MEDIACYJNYCH UCZNIA nowość!
JAK W CODZIENNYCH KONFLIKTACH, KTÓRYCH DOŚWIADCZA UCZEŃ WSPIERAĆ JEGO SAMODZIELNOŚĆ I POCZUCIE SKUTECZNOŚCI -
JAK NAWIĄZAĆ KONTAKT Z NASTOLETNIM UCZNIEM nowość!
-
UCZEŃ TRUDNY. PRACA METODĄ KONTRAKTU KRÓTKOTERMINOWEGO.