NAUCZYCIEL NIE MUSI BYĆ PSYCHOLOGIEM ALE...
POMOC PSYCHOLOGICZNA W SYTUACJACH TRUDNYCH - UMIEJĘTNOŚCI NAUCZYCIELA
Efektywność pracy wychowawczej i dydaktycznej z uczniami, którzy coraz częściej prezentują trudności w rozwoju społecznym i emocjonalnym, zależy w dużej mierze od umiejętności nauczyciela z zakresu szeroko pojętej pomocy psychologicznej. Nauczyciel nie może być psychologiem ani terapeutą ale pracując z dziećmi i młodzieżą musi potrafić elastycznie zareagować w sytuacjach wymagających szczególnych narzędzi.
- 'nie płacz, przecież nic się nie stało' - czy umiesz pocieszyć ucznia?
- 'no wydrukowali twoje zdjęcie i coś tam dorysowali, jutro zapomną'
- rozpoznasz traumatyczne doświadczenie? - 'to ty wiedziałaś, że oni pójdą na wagary i nic nie powiedziałaś?!'
- czy wiesz jak słuchać żeby podtrzymać komunikację i relację z uczniem - 'nic dziwnego, że nikt cię nie lubi'
- potrafisz zachować granice w relacji z uczniem trudnym?
czas trwania 5 godzin dydaktycznych
koszt 45 złotych od osoby
liczebność grupy min 15 osób
Możliwe jest zamówienie drugiej części szkolenia, która koncentruje się na przećwiczeniu i utrwaleniu umiejętności z zakresu pomocy psychologicznej. Drugi blok ma charakter zdecydowanie warsztatowy; uczestnicy rozwiązują konkretne sytuacje problemowe z obszaru relacji z uczniami zarówno w relacji indywidualnej jak i na forum klasy.
czas trwania 5 godzin dydaktycznych
koszt 45 złotych od osoby
liczebność grupy min 15 osób
-
WYWIADÓWKA BEZ PORAŻEK
PLANOWANIE I REALIZACJA WYWIADÓWEK -
PRZYWÓDCA CZY PARTNER
KOMUNIKACJA Z UCZNIEM I ZESPOŁEM KLASOWYM W SYTUACJI KONFLIKTOWEJ -
NIE WIEM JAK TO PANI POWIEDZIEĆ
PRZEKAZYWANIE RODZICOM TRUDNYCH INFORMACJI -
'A JA TEGO PISAŁ NIE BĘDĘ' - PRACA Z TRUDNYM ZACHOWANIEM UCZNIA
AGRESJA, OBNIŻONA SAMOKONTROLA, ZABURZENIA EMOCJONALNE -
WSPÓŁPRACA Z DYSFUNKCYJNĄ RODZINĄ UCZNIA
-
METODA DIALOGU MOTYWUJĄCEGO
PRACA Z TRUDNYM UCZNIEM / NASTOLATKIEM - MOTYWOWANIE DO ZMIANY -
DOGADANA KLASA nowość!
NARZĘDZIA NAUCZYCIELA I WYCHOWAWCY WSPIERAJĄCE BUDOWANIE RELACJI W ZESPOLE KLASOWYM -
WYWIAD Z RODZICEM - O TYM JAK ZADAWAĆ PYTANIA (I JAKIE) nowość!
PODSTAWA DO PLANOWANIA ODDZIAŁYWAŃ DYDAKTYCZNYCH I WYCHOWAWCZO - TERAPEUTYCZNYCH -
NIE WIEM JAK Z NIM ROZMAWIAĆ nowość!
JAK WESPRZEĆ RODZICA, KTÓRY NIE 'DOGADUJE SIĘ' Z DORASTAJĄCYM DZIECKIEM -
UWALNIANIE UCZNIA OD ETYKIETY nowość!
DŁUGOTERMINOWA STRATEGIA PRACY WYCHOWAWCZEJ -
WSPIERANIE UMIEJĘTNOŚCI MEDIACYJNYCH UCZNIA nowość!
JAK W CODZIENNYCH KONFLIKTACH, KTÓRYCH DOŚWIADCZA UCZEŃ WSPIERAĆ JEGO SAMODZIELNOŚĆ I POCZUCIE SKUTECZNOŚCI -
JAK NAWIĄZAĆ KONTAKT Z NASTOLETNIM UCZNIEM nowość!
-
UCZEŃ TRUDNY. PRACA METODĄ KONTRAKTU KRÓTKOTERMINOWEGO.