ZŁOŚĆ I OPOZYCYJNOŚĆ NASTOLATKA
JAK RADZIĆ SOBIE Z TRUDNYMI EMOCJAMI I ZACHOWANIAMI NASTOLATKA
Szkolenie skierowane jest do osób, które pracują z nastolatkami i chciałyby rozwinąć swoje umiejętności reagowania na trudne zachowania, radzenia sobie w konflikcie - szczególnie na forum rgupy a także wspierania nastolatka w rozumieniu tego co się z nim dzieje. Celem szkolenia jest również pokazanie jak rozumieć opozycyjność nastolatka, jego perspektywę widzenia rzeczywistości i jak nie zrywać relacji mimo trudności w komunikacji.
- specyfika neurobiologii nastolatka - jak etap rozwoju przekłada się na wyrażanie emocji i interpretowanie zachowania otoczenia
- opozycyjność jako cecha rozwojowa i sposoby radzenia sobie z zachowaniami opozycyjnymi
- praca z prowokacją słowną na forum zespołu klasowego
- rozmowa interwencyjna jako startegia wspierająca budowanie relacji z nastolatkiem
- wyznaczanie standardów komunikacji w grupie: metody dyscyplinowanie powiększające opór,
modelowanie jako punkt wyjścia do ustalania zasad komunikacji
- metoda realnego kontraktu w pracy z nastolatkiem
- identyfikacja własnych trudności w pracy z oporem nastolatka
- proces grupowy w zespole kalsowym nastolatków - jedna z perspektyw rozumienia zachowań trudnych
czas trwania: 8 h dydaktycznych
koszt: 100 zł / osoba
minimalna liczba uczestników: 14 osób
-
W ŚWIECIE CISZY
PRACA Z DZIECKIEM Z ZABURZENIAMI SŁUCHU I JEGO RODZINĄ -
MOCZENIE NOCNE
PRACA Z DZIECKIEM MOCZĄCYM SIĘ I JEGO RODZINĄ -
ZABURZENIA LĘKOWE U DZIECI
-
PROBLEM WYKORZYSTANIA SEKSUALNEGO DZIECKA
PROCEDURY POSTĘPOWANIA ORAZ POMOC DZIECKU I JEGO RODZINIE -
DZIECIĘCA ZŁOŚĆ nowość!
JAK WSPIERAĆ DZIECKO W RADZENIU SOBIE ZE ZŁOŚCIĄ I ROZWIJANIU SAMOREGULACJI -
PRACA Z RODZINĄ DYSFUNKCYJNĄ
UCZNIA / WYCHOWANKA -
METODA DIALOGU MOTYWUJĄCEGO. PRACA Z TRUDNYM NASTOLATKIEM.
-
KREATYWNE METODY W PRACY PSYCHOLOGA I PEDAGOGA
JAK BUDOWAĆ RELACJE Z DZIECKIEM NIE BAZUJĄC TYLKO NA SŁOWACH -
TRUDNE ROZMOWY Z RODZICAMI UCZNIÓW I PRZEDSZKOLAKÓW