W ŚWIECIE CISZY
PRACA Z DZIECKIEM Z ZABURZENIAMI SŁUCHU I JEGO RODZINĄ
W każdej masowej placówce oświatowej, od przedszkola po szkołę średnią może pojawić się uczeń z niedosłuchem. Będzie to niewątpliwie dziecko wymagające wiedzy i umiejętności, które zapewnią mu wsparcie zarówno w obszarze rozwoju poznawczego jakbi (jeśli nie przede wszystkim, społecznego). Od psychologa, pedagoga i wychowawcy będzie zależało czy rówieśnicy będą przygotowani do współpracy i zrozumienia specyficznych potrzeb dziecka z taką dysfunkcją. Szkolenie przygotowuje do bezpośredniej pracy z dzieckiem niedosłyszącym jak również z jego rodziną. Studium przypadku obejmuje różne relacje: dziecko z dysfunkcją słuchu i słyszący rodzice / rodzice z dysfunkcją słuchu i słyszące dziecko / dziecko upośledzone z dysfunkcją słuchu.
- narzędzia diagnostyczne stosowane w poradnictwie dzieci niesłyszących
- wpółczesne metody wychowania językowego dzieci i młodzieży z dysfunkcją słuchu (metody audytywno-werbalne, oralne, fonogestów, system językowo-migowy, komunikacja totalna, bilingwilizm)
- współpraca poradni i szkoły z rodziną dziecka niesłyszącego: rodzice słyszący, niesłyszący - charakterystyka relacji, niezbędne umiejętności interpersonalne oraz dodatkowe kwalifikacje zawodowe.
- specyfika diagnozy i wychowania dziecka upośledzonego z dysfunkcją słuchu
- omówienie drogi edukacyjnej dziecka z zaburzeniami słuchu - możliwości wsparcia rodziców w doborze najlepszej dla dziecka opcji.
- pole słuchowe - ćwiczenia ukazujące zakres niesłyszalnych dźwięków przy różnych ubytkach słuchu
- specyficzne uwarunkowania rozwoju dziecka z wadą słuchu, ze szczególnym naciskiem na rozwój mowy
- charakterystyka polskiego języka migowego i miganego.
- charakterystyka uszkodzeń słuchu (klasyfikacja BIAP - Międzynarodowe biuro audiofonologii)
Czas trwania 8 godzin dydaktycznych
Koszt 90 złotych od osoby
Liczba uczestników minimum 14 osób
-
MOCZENIE NOCNE
PRACA Z DZIECKIEM MOCZĄCYM SIĘ I JEGO RODZINĄ -
ZABURZENIA LĘKOWE U DZIECI
-
PROBLEM WYKORZYSTANIA SEKSUALNEGO DZIECKA
PROCEDURY POSTĘPOWANIA ORAZ POMOC DZIECKU I JEGO RODZINIE -
DZIECIĘCA ZŁOŚĆ nowość!
JAK WSPIERAĆ DZIECKO W RADZENIU SOBIE ZE ZŁOŚCIĄ I ROZWIJANIU SAMOREGULACJI -
PRACA Z RODZINĄ DYSFUNKCYJNĄ
UCZNIA / WYCHOWANKA -
METODA DIALOGU MOTYWUJĄCEGO. PRACA Z TRUDNYM NASTOLATKIEM.
-
ZŁOŚĆ I OPOZYCYJNOŚĆ NASTOLATKA nowość!
JAK RADZIĆ SOBIE Z TRUDNYMI EMOCJAMI I ZACHOWANIAMI NASTOLATKA -
KREATYWNE METODY W PRACY PSYCHOLOGA I PEDAGOGA
JAK BUDOWAĆ RELACJE Z DZIECKIEM NIE BAZUJĄC TYLKO NA SŁOWACH -
TRUDNE ROZMOWY Z RODZICAMI UCZNIÓW I PRZEDSZKOLAKÓW