METODA DIALOGU MOTYWUJĄCEGO. PRACA Z TRUDNYM NASTOLATKIEM.
Celem szkolenia jest dostarczenie wiedzy i umiejętności praktycznych, pomocnych w pracy z nastolatkami prezentującymi dysfunkcyjne zachowania, jak również członkami ich rodzin, którzy nie potrafią skutecznie zmienić własnej strategii oddziaływań wobec dziecka. Szkolenie opiera się na metodzie Wywiadu Motywacyjnego wg M. Millera, która daje szansę na wprowadzenie realnej zmiany w rodzinie doświadczającej bezradności i bezsilności oraz na zbudowanie relacji z nastolatkiem.
- motywacja do zmiany jako proces - podstawy wieloetapowego modelu zmiany wg Prochaski iDiClemente
- nie walcz z oporem, ale go wykorzystaj - strategie pracy z buntem, negatywnym nastawieniem irezygnacją
- rozpoznanie etapu gotowości do zmiany - narzędzia diagnostyczne i adekwatne strategie zaradcze
- jak rozpoznać klucz motywacyjny - metoda bilansu decyzyjnego
- ważne co mówisz, ale przede wszystkim jak mówisz - podstawowe zasady empatycznego kontaktu uwzględniające specyfikę komunikacji w rodzinach dysfunkcyjnych
Czas trwania: 8 godzin dydaktycznych
Koszt: 90 złotych od osoby
Liczba uczestników: minimum 14 osób
-
W ŚWIECIE CISZY
PRACA Z DZIECKIEM Z ZABURZENIAMI SŁUCHU I JEGO RODZINĄ -
MOCZENIE NOCNE
PRACA Z DZIECKIEM MOCZĄCYM SIĘ I JEGO RODZINĄ -
ZABURZENIA LĘKOWE U DZIECI
-
PROBLEM WYKORZYSTANIA SEKSUALNEGO DZIECKA
PROCEDURY POSTĘPOWANIA ORAZ POMOC DZIECKU I JEGO RODZINIE -
DZIECIĘCA ZŁOŚĆ nowość!
JAK WSPIERAĆ DZIECKO W RADZENIU SOBIE ZE ZŁOŚCIĄ I ROZWIJANIU SAMOREGULACJI -
PRACA Z RODZINĄ DYSFUNKCYJNĄ
UCZNIA / WYCHOWANKA -
ZŁOŚĆ I OPOZYCYJNOŚĆ NASTOLATKA nowość!
JAK RADZIĆ SOBIE Z TRUDNYMI EMOCJAMI I ZACHOWANIAMI NASTOLATKA -
KREATYWNE METODY W PRACY PSYCHOLOGA I PEDAGOGA
JAK BUDOWAĆ RELACJE Z DZIECKIEM NIE BAZUJĄC TYLKO NA SŁOWACH -
TRUDNE ROZMOWY Z RODZICAMI UCZNIÓW I PRZEDSZKOLAKÓW