KREATYWNE METODY W PRACY PSYCHOLOGA I PEDAGOGA
JAK BUDOWAĆ RELACJE Z DZIECKIEM NIE BAZUJĄC TYLKO NA SŁOWACH
Pracując z dziećmi często bazujemy na słowie, budujemy relację poprzez rozmowę, chcemy analizować problem, dochodzić przyczyny. Wszystko w oparciu o kontakt słowny, który dla większości dzieci jest po prostu trudny. Trudno ubrać im w słowa swoje odczucia i problemy, trudno skupić się na abstrakcyjnych rozważaniach i rozwiązaniach dotyczących, uczuć, relacji, zachowania. Dzieci potrzebują nawiązać kontakt poprzez robienie czegoś wspólnie, potrzebują mówić o swoich kłopotach i odczuciach bawiąc się i lubią rozwiązania, które są działaniem, konkretnym, namacalnym narzędziem. Właśnie o tym będziemy mówić na szkoleniu
- Jak nawiązać kontakt i zacząć budować relację z dzieckiem przedszkolnym i wczesnoszkolnym; stworzenie kontraktu, określenie celu, bezpiecznych ram
- Rysunkowe strategie ułatwiające dziecku przedstawienie swoich kłopotów
- Rysunek jako parafraza i podsumowanie wypowiedzi dziecka - rysunkowe podsumowania, schematy do zabrania do domu jako pomoc dla rodzica i dziecka
- Wplatanie kłopotu, trudności, objawu dziecka w zabawę - dopasowanie do potrzeb
- Wykorzystanie sznurków / linek do obrazowania zmian w czasie
- Praca z napięciem poprzez zabawy: ruchowe, słowne i rysunkowe
- Wykorzystanie przedmiotów i zabawek w obrazowaniu dziecku jego trudności (z przetwarzaniem napięcia, interpretacją wydarzeń, reakcjami somatycznymi)
- Metafora w pracy z emocjami dziecka
- Wykorzystanie bajek - niekoniecznie terapeutycznych
cena 80 zł od osoby
minimalna liczebność grupy 14 osób
prowadzenie Agnieszka Misiak
Jestem psycholożką dziecięcą i trenerką. Od kilkunastu lat prowadzę konsultacje dla rodziców, którym pomagam w ich codziennych rodzicielskich wyzwaniach. Pokazuję jak wprowadzać zmiany i jak wspierać dzieci przeżywające trudności. Pomagam zrozumieć trudne, dziecięce zachowania i wiążące się z nimi, trudne emocje dorosłych. Współpracuję ze szkołami, przedszkolami i poradniami wspierając nauczycieli i psychologów w obszarze budowania relacji z dziećmi i ich rodzicami.
-
W ŚWIECIE CISZY
PRACA Z DZIECKIEM Z ZABURZENIAMI SŁUCHU I JEGO RODZINĄ -
MOCZENIE NOCNE
PRACA Z DZIECKIEM MOCZĄCYM SIĘ I JEGO RODZINĄ -
ZABURZENIA LĘKOWE U DZIECI
-
PROBLEM WYKORZYSTANIA SEKSUALNEGO DZIECKA
PROCEDURY POSTĘPOWANIA ORAZ POMOC DZIECKU I JEGO RODZINIE -
DZIECIĘCA ZŁOŚĆ nowość!
JAK WSPIERAĆ DZIECKO W RADZENIU SOBIE ZE ZŁOŚCIĄ I ROZWIJANIU SAMOREGULACJI -
PRACA Z RODZINĄ DYSFUNKCYJNĄ
UCZNIA / WYCHOWANKA -
METODA DIALOGU MOTYWUJĄCEGO. PRACA Z TRUDNYM NASTOLATKIEM.
-
ZŁOŚĆ I OPOZYCYJNOŚĆ NASTOLATKA nowość!
JAK RADZIĆ SOBIE Z TRUDNYMI EMOCJAMI I ZACHOWANIAMI NASTOLATKA -
TRUDNE ROZMOWY Z RODZICAMI UCZNIÓW I PRZEDSZKOLAKÓW