SET

ŚWIADOME POMAGANIE.

PRAKTYCZNE UMIEJĘTNOŚCI PSYCHOLOGICZNE W UDZIELANIU POMOCY I WSPARCIA.


 

Celem szkolenia jest  wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności psychologiczne potrzebne w procesie udzielania pomocy i wsparcia osobom doświadczającym kryzysu oraz rozwój umiejętności świadomego dbania o siebie w kontekście pracy wiążącej się z dużym obciążeniem emocjonalnym. Szkolenie jest skierowane do pracowników placówek opiekuńczo - wychowawczych, kuratorów a także pracowników pomocy społecznej, służby zdrowia.

 


PRAKTYCZNE UMIEJĘTNOŚCI W UDZIELANIU POMOCY PSYCHOLOGICZNEJ I WSPARCIA

MODUŁ 1


  • rozpoznawanie i nazywanie uczuć osoby, której pomagamy, czyli co robić, aby bardziej zrozumieć klienta?
  • negocjowanie i mediowanie w sytuacjach trudnych i konfliktowych (np. w sytuacjach kłótni rodzinnych)
  • nawiązywanie relacji z osobą w kryzysie, czyli:

     - na co patrzeć, żeby zobaczyć? Jak słuchać, żeby usłyszeć? O co pytać, żeby rozumieć klienta?
       Jak pytać i jak nie pytać?

     - techniki nawiązania kontaktu
       (aktywne słuchanie, parafrazowanie, radzenie sobie z milczeniem)

     -  budowanie relacji z klientem, którego nie akceptujemy / nie rozumiemy
     - udzielania wsparcia (wyjście poza pocieszanie i doradzanie)

 


Czas trwania: 8 godzin dydaktycznych  Koszt: 110 złotych od osoby (za jeden moduł)  Liczba uczestników: minimum 14 osób 

 

 

 

DBANIE O SIEBIE W PROCESIE POMAGANIA -  MODUŁ 2


  • co robić, żeby nie zaszkodzić, czyli jak monitorować własną reakcję emocjonalną na osobę, której pomagamy. Co zrobić ze swoimi emocjami i emocjami klienta?
  • określenie własnych zasobów i ograniczeń - jak przełożyć je na narzędzia w pracy zawodowej
  • rozpoznawanie trudności w procesie pomagania, czyli co robić kiedy myślimy, że nie pomożemy skutecznie;

    - czujemy, że nie mamy siły pomagać; chcemy pomóc i nic z tego nie wynika;

    - gubimy się w emocjach (złości, współczuciu, rozczarowaniu);
    - nie możemy zrozumieć, zachowania osoby, której chcemy pomóc
      (np. klient milczy, zmienia temat, jest agresywny, lekceważący, nie przyjmuje pomocy)


Czas trwania: 8 godzin dydaktycznych  Koszt: 110 złotych od osoby (za jeden moduł)  Liczba uczestników: minimum 14 osób 

 

Można zamawiać pojedynczy / wybrany moduł.
Każdy z modułów może zostać rozbudowany o zagadnienia i umiejętności adekwatne do potrzeb Klienta zamawiającego szkolenie.